16 Şubat 2012 Perşembe

Kıymalı pidem

Kendime yaprak dolması yaparken oğlumun yemediği bir türlü sevemediği için mecburen farklı bir şeyler daha yapmam gerekti..
Dolayısıyla dedim ki kendine sevdiğin bir yemeği yapıyorsan oğluna da sevdiği bir yemeği yapman daha hoş olacak..
Bu vicdanım böyle hareket eder böyle durumlarda..
En sevdiği yemeklerden biri de kıymalı pidedir..
Günümün büyük bir kısmını mutfakta geçireceğimi bildiğim halde bir an önce başlamak istedim kahvaltıdan sonra hamurunu yoğurup beklettim daha sonra da gelmesine yakın sıcak sıcak pişirecektim..


Kıymalı pideyi bilenler mutlaka çoktur ben yine de kendi tarifimi eklemek isterim..

Yapmak isteyenler olursa ihtiyacı olacak malzemeyi sıralıyorum yapmalarını da tavsiye ediyorum,hem çok güzel oluyor hem doyurucu bir yemektir..

Malzemeler:
3 su bardağı un
250 gr arzu edilen tür kıyma
1 büyük boy soğan
2 sivri biber(rondodan geçirilmiş)
2 domates rendesi(yoksa konserve domates olabilir)
Tuz karabiber
Yenibahar
yarım tatlı kaşığı şeker(taze domates olduğu için)
Bir yemek kaşığı salça
Bir paket toz maya
Maydanoz
1 yumurtanın sarısı.



Yapılışı:
Hamur malzemelerini birleştirerek hafif yumuşak bir hamur elde edip 30 dk kadar bekletiyoruz..
Dilerseniz beklemeden de yapabilirsiniz ben daima biraz bekletiyorum.

Soğanı kavurduktan sonra kıymayı da ekliyoruz,kıymanın suyunu bırakıp çekmesi et kokusunu önleyeceği için kısık ateşte suyunu çektirmenizi tavsiye ederim..
Ardından diğer malzemeleri de ekliyoruz,domates biber ve baharatları..
Güzelce birleşince çok kavurmamaya yani hafif ıslak olmasına özen gösterin ki fırına girince tamamen kurumasını önleyebilesiniz.
Çok az karıştırıp kavurmak gerekiyor diyebilirim domates ve biber suyunu çekti mi ateşten alabilirsiniz.

Hamurumuzu düz bir yeri unlayarak açmak için küçük bir merdane yardımıyla önce top halinde ardından sandal şeklini vererek yağlanmış tepsiye veya yağlı kağıt serdiğimiz bir tepsiye alabiliriz..içini tepside koymak daha mantıklı geliyor bana..tezgahtan kaldırmak hem zor olur hemde hüsranla sonuçlanabilir.

Sandal şeklini verdiğimiz hamura harcımızı koyup kenarlarını içe doğru az biraz kıvırıyoruz..
Üzerine de yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz..
Tahminim 30-40 dakikada pide pişecektir ..
Benim fırın havalı olduğu için 30 dk kafi genelde..


Sevgilerimi gönderdim ..

Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

12 yorum:

  1. ooooh mis gibi valla burnumda tüttü şimdi :))
    harika görünüyor, banada 1 parça versen diyorum olmaz mı??
    ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Mmmmmmmmm missss
    ellerine sağlık canım
    muhabbetle kal canım.
    :))

    YanıtlaSil
  3. mmmm nefis duruyor canim :)
    bu aralar mutfakta hep yeni yeni seyler ogreniyorum,
    pidede yapmak istiyorum bennnnn =D
    hemen not aliyorum ve en kisa zamanda soframizda pide oluyor :D
    Cok tesekkurler !

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Şirinem canımmm aah bu mesafe..al götür balım hepsini :)

    Bir kase lezzet teşekkür ederim canım,ziyaretine geleceğim birazdan..

    Küçük şeyler mutlaka dene çok hit bir tariftir..
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Süper süper ne diyim ya şahane olmuş ellerine kollarına sağlık oğluşunada afiyet bal şeker olsun canım.

    YanıtlaSil
  6. bu süper görünüyor Sevgi Abla ya :) cumartesi denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  7. ooooh kiymali pide ben yemem ama seve seve yaninda yatarim kiyamam ben onu yemeye yaa :p
    Yanliz soyle hayal ettim senin o bahceye oturmusuz ;) pideler onumuzde cay demicem cunku ben 1 bardaktan fazla icmem sevemedim gitti neyse hayalle devam benim onumde portakal suyu yaninda pideler, karsimda sen ooh ne guzel gider ama laflardik ;) yanliz ben baya cosmus gibi yazdim ;)

    YanıtlaSil
  8. Pideler çok lezzetli gözüküyorr.. Ama ben baharatlıkları daha çok beğendim. :) Bende kibar bir şey arıyorum ama Şanlıurfada bulmak oldukça zorrr:)

    YanıtlaSil
  9. süpppeeer çok sverim bideyi nezamandır aklımda yapıcam tembellikten yapamıyorum.paşa büyüyünce neyapacam bilmiyorum

    YanıtlaSil
  10. HIZINA YETİŞEMİYORUM,MAŞALLAH BU NE HAMARATLIK, PİDE NASILDA NEFİS GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.. SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  11. Oğlum afiyetle yedim Ecem elhamdülillah..teşekkür ederim bitanem.

    Cumartesi güzel haberler bekliyorum Sümeyyecim,öptüm seni.

    Fatma o hayaller inşallah gerçek olacak bir gün canım..sarıldım kuzu.

    Fatmacım paşan kim oğlun mu? :) o zamana kadar sen uzmanlaşırsın kuzum merak etme..sevgilerimi gönderdim..yakala!

    Ablacım bugün çok hamaratlık yaptım mutfakta birde yaptıkça yapasım vardı bu bulaşık olayı olmasaydı..sarıldım kooocaman hepinize tek tek!

    YanıtlaSil
  12. nefis görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR