16 Şubat 2012 Perşembe

Bahçeden mutfağa-Zeytinyağlı yaprak dolması

Yaz uzun sürdü geçen sene,malum sıcaklar bir türlü terk etmedi burayı..bunun olumlu yanları da var tabii ki çok şükür..
Ekim ayının sonuna kadar bahçemizdeki asmadan yaprak topladık..
Artık onları değerlendirme tadına bakma vakti geldi geçiyor bile..
İlkbahar kapıda evelAllah..
Tarif sevgili arkadaşım Bal Kavanozum sahibesi Ece'me ait..
Bu yemekle sıkıntı yaşadım ben,bir çok tarif denememe rağmen istediğim tadı tutturamamıştım..
Kaç kez denedim yılmadım..ya olacak ya olacaktı evelAllah..
Oldu..hemde nasıl oldu..baaal kavanozu gibi oldu :)
Yapraklar yerli anladığınız gibi,yani markette pazardaki kocaman ekşili yapraklardan değil,bunlar minicik çok narin ve incecik yapraklar..dolayısıyla fazla pişirmeden bir an önce ateşten almam gerekti..
Renklerinden bahçemizden oldukları anlaşılmakta...

Sevgilerimi gönderdim tarife geçtim..bismillah!

 Malzemeler:
250 gr yaprak için

1 çay bardağı z.yağı,

250 gr baldo pirinç

1 tatlı kaşığı nane

yarım tatlı kaşığı karabiber

1 yemek kaşığı kuş üzümü

1 yemek kaşığı çam fıstığı

 yarım tatlı kaşığı tarçın

1 tatlı kaşığı tuz

yarım tatlı kaşığı şeker

2 büyük soğan

bir tutam maydonoz

yarım limon

1 çay bardağı zeytinyağı



Yapılışı:
Önce soğanları kavurup ardından pirinc ve diğer malzemeleri koyuyoruz..harcımız hazır olunca yapraklarımızı sarıyoruz..
Dolmalarımızı tencereye almadan önce tencerenin dibine bir kat yaprak döşemek yanmalarını önleyecek servis yapmak için alırken de dağılmalarını önleyecektir..
Pişirmeden tenceremize ağır bir tabak koyup bir yemek kaşığı kadar nar ekşisi ekleyebiliriz..



Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

9 yorum:

  1. Ablacım yapma bunları akşam akşam yaa.Diyetteyim bir de ühüü :,( Ama acaip lezzetli görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Balım özür dilerim al bi tanecik affet ablanı tamam :))

    YanıtlaSil
  3. offf ki ne of ben pideye yorum yazcaktım sen bunu da yayınlamışsın. tam sevdiğim gibi olmuş ellerine sağlık canım...Tarifi beğendiysen ne ala.

    YanıtlaSil
  4. ama nefsim kör kör köpkör oldu şu an. bakıp bakıp sonra tekrar bakıp sayfanın içine düşesim var :)

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglik sevgi yaa cok guzel gorunuyor ;) bide bunlari senin elinden yemek vardi

    YanıtlaSil
  6. BU YAPRAK SARMALAR ÇOK LEZZETLİ DURUYOR,ELLERİNE SAĞLIK..BAHÇENDEN OLMASI LEZZETİNE LEZZET KATMIŞTIR.YAZIN BENİMDE BAHÇEMDE KÜÇÜK BİR ASMAM VAR NEREDEYSE HAFTADA BİR SARARIM,TADINA DOYUM OLMAZ:)SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  7. Ecem beğenmene sevindim canım tarifi onaylıyorum bu arada :)

    Sümeyyecim ilk fırsatta dene ok?

    Fatmam inşallah bir gün..yürekten inşallah..

    Ablacım bahçeden olması gerçekten ayrı bir tat katıyor..teşekkür ederim güzel sözlerin için..

    Hepinize sevgiler güzel dostlarım.

    YanıtlaSil
  8. nefis guzum nefis .sifa olsun yiyenlere

    YanıtlaSil
  9. sarmaya bayılırım..afiyet olsun

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR