9 Şubat 2012 Perşembe

Sevdiğim müzikler ve not defterlerim

Mutfağımdayken yapmaktan hoşlandığım iki şey var..
Biri sakin zamanlarımda müzik dinlemek diğeriyse yemek yaparken müzik dinlemek..
Tabii bazen hiç beklenmedik durumlar yaşıyorum..
Müziğin etkisinden olmalı ya da insanlık doğamdan ileri gelen burukluklarım hüzünlenmelerim ve herşeyi bir yana bırakıp not defterimi alıp yazmaya başlamalarım..
Ellerimdeki köpükler hamurlar her neyse büyük bir engel olabiliryor bazen..
Bazen aklıma öyle bir şey gelir ki elimde bir kalem not defterimi aramaya başlarım o yok ise bir başka defter o da yoksa en azından bir parça kağıt  ''ya nasıl olmaz ki her yerden defter çıkan evde bir parça kağıt''diye diye söylenerek.
Aklımdan uçup gideceğini biliyorum..
Bir daha da kırasım var kafamı ama hatırlayamıyorum evet bu basit kolay hatırlanır diyerek aklımdaki mantar panoya iliştiridiğim sözler.
Not defterlerim evin bir çok yerinde mevcut ben pek önemsemesem de arkadaşım benden çok biliyor sanki kıymetlerini..
''Not defterlerin nerde?''..diye sorduğunda köpek yavruları gibi dağılmış olan defterlerimi aramaya başlarım..
Neden hiç bir şeyimi bulamıyorum son zamanlarda..
Aslında bulamamak değil..Çok şeyin yerini bilmek diyorum ben buna..
Anne eldivenlerim nerde,bebeğim şapkası nerde,vida lazım anne nerde vardı,anne benim reçinim nerde,müzik defterim nerde,bandım nerde,saç tokam nerde....ve hepsinin olmasa da çoğunun yerini biliyorum..
Not etmek işte bu yüzden önemli benim için..
Beynimdeki Yu-GiOh kartların isimlerini tutmaktan dinozorların tarihini hatırlamaktan köpekbalıklarının nerede yavruladıklarını bilim adamları tarafından neden hala keşfedilmediği sorusunu sürekli sormaktan dolup taşıyor başım..
Anne olmak kadın olmak eş olmak..
Müzik rahatlatıyor beni..Kur'an okumak da öyle..ne yazık ki kitap okumaya ara verdim yatağa girdiğim gibi uyumaktan başka seçenek kalmıyor çünkü..
Peki ne yazıyor ne dinliyorum?
Aniden aklıma gelen bir sözü ilham gelince yaz derler ya..işte buna benzer şeyler..

veya eşimin hasretinden içim dolunca kalbimden geçen duygularım..



Yazılanlar mi önemli yazdıran mı,dinleyen mi ya da dinleten mi bilmiyorum..
Burada sürekli dinlediğim cd'lerim var..Can Atilla'nın bütün albümleri mesela..biraz jazz biraz rock biraz pop..
Ayrıntılarını verecek olursam ki hatıra bakımından kalmasını istediğim için kısa bir liste şeklinde sıralamak isterim..
Yaşlı bir nine olduğumda ''vay be,ne dinliyormuşum''demeyi nasip eder Rabbim inşallah..
Lounge müziği pek sever ve dinlerim..bilgisayar başındayken di.fm'i dinlemeyi pek severim..
Lounge tarzı müzik sanatçılarından Secrets Of Life cd'sinden bir kaç seçkin parçası olmak üzere Karunesh'i tek tutarım..Buddha Bar'ında koleksiyonlarından sevdiklerim ve gözdem ''Arno Elias:El Corazon'' parçası var.
Jazz müzikten Norah Jones'un yorumu ve sesi çok sıcak gelir ayrıca Soul-Jazz Pop da denilebilir tarzda olan Sade'nin bütün parçalarını beğenerek hala dinliyorum..
En son da The Ultimate Collection adlı albümünü aldım..eski hit parçaları yanınsıra yeni çıkan albümünden de bir çok parça içerir..
Bu albümden şiddetle tavsite ettiklerim şunlar:The moon and the sky,Soldier of love,Love is found.
Türkçe müzikteki tarzımı ise bende bilmiyorum..M.F.Ö olabilir Sezen aksu katılabilir Teoman'a neden olmasın derim fakat son zamanlarda en çok dinlediklerimin arasında Halil Sezai ve vazgeçilmezim Cem Adrian ile Şebnem Ferah..
bu listeye daha çok kişi eklenebilir ama Derya avcı albüm çıkarmadan değil..
Yabancılardan Evanescense'i de çok dinledim,Sami yusuf'u da çok severim ayrıca Leona Lewis Dido ..liste daha fazla uzamasın..aklıma geldikçe uzuyor yormak istemem daha fazla temel atılmış tablo ortaya çıkmıştır sanırım..


Bunlar kafi..

Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

4 yorum:

  1. canim benim yaa ne guzel yazmisin :) can atillanin albumunu yeni duyuyorum postu okumaya baslamadan once sonuna gittiim baktim atiila ilhan yaziyor girdim you tube yazdim ve onun muzikleriyle okudum postunu cok guzeldi .. rabbim seni hep mutlu etsin hersey gonlunce olsun ..

    YanıtlaSil
  2. Cok yönlü birisin güzel bir meziyet bu..
    Anladigim kadariyla basarili da birisin, senin adina cok sevindim..tebrik ederim canim..
    Muhabbetle sariliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Can Atilla çok iyidir fatmam tavsiye edebilirim..
    Albümlerini aldım hiç pişman değilim..dilerim ki hep aynı tarzda ve çizgide devam eder..Fatmacım yazımın altına ek bilgiler koydum okuyabilirsin..fikir almak adına..sarıldım kuzum..

    Sevgili Nevşünema..
    Teşekkür ederim..bende sevgi dolu sarıldım canım..

    YanıtlaSil
  4. ek bilgileri okudum :) tesekkurler, yanliz gecenlerde Derya avcı cikti o ses turkiyede babam kanal degistirirken rasladik aklima geldin :) aa baba dur bu kadinda guzel soyluyor dinleyelim dedim yook o kadinin sesi korkutuyor beni dedi hehehe aah babam ahh ona ver ferdi amcanin albumunu sonuna kadar dinlesin :p

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR