14 Şubat 2012 Salı

Anahtarlar kayıp

Annemlerdeydik..güzelce oturduktan sohbet ettikten sonra eve geldik.
Gece..ben 8 aylık hamileyim.
Anahtarları almak için çantayı açtım..baktım yok.
Yan ceplere baktım yine yok..iç gözlerine baktım tabii ki yok.
Ne yapıyoruz!..anahtarlar yok gidip alamıyoruz da..
Pencereleri yokladık hani olur da açık kalmış olan vardır diye..yok.
Hepsinde korkuluk var ön pencereler ise çift cam..
Ne yapıyoruz?
Çilingir arayamıyoruz numarası yok,kimseyi uyandıramayız geç olmuş..
Arka tarafa gittik çok şükür ki depo açıktı eşim demir kesme aleti ile  keseceğim dedi korkulukları.
Olmaz!..emniyet gözlüğü yok yüzüne gözüne bir şey kaçar dememe rağmen alıp kesti korkulukları,bende her parmağımın tırnağını yedim bu arada ve sorgulayıp durdum ''Allahım bunun hikmeti ne olabilir diye''neyseki kazasız evimize girdik çok şükür..
Aklıma takıldı o korkuluklar gece pencereyi açık tutup uyumaktansa kapatmayı tercih ediyordum yazın sıcağında..
Bir yere gitsem acaba arka pencereyi kitledim mi diye endişeleniyordum..
Doğumdan bir süre sonra havalar soğumuş sobaları yakmaya başladık..
Gaz sobası kullandığım için önce filtresini ve gerekli bakımını yapmıştık.
Ne var ki tamirci gaz akımını baya bir gevşetmiş olmalı ki soba tutuşunca 5dk'da müthiş alevli bir ateş görünüyordu sobanın camından..
Ürkütücü çünkü uzun süre sobayı yanar halde bırakamazsın dışarıya ise hiç çıkamazsın hele ben gibi zırt pırt senaryo üretme dönemindeysem.
Sobayı yaktım yandı güzel güzel,çocuklar yeni uyanmıştı,süt bez değişme kahvaltı ardından kahvemi alıp güneşli havada balkonun tadını ve son sıcak sabahların tadını çıkarayım dedim..
Dış kapımızı da yeni taktık kapıda kol yok süs bir kol dışında yani dışarıdan açılmayan türden bi kapı..kapandı mı kapanmıştır..
Eşim aramış oğlum telefonu bana vereyim derken kapı arkasından kapanıyor!
Kim kalıyor içeride?
Bebek ve deli gibi yanan bir soba..
Pencereye baktım kitli tabi ki açamıyorum giremiyorum deliriyorum..
Bebek anakucağında duruyor aksilik bu ya tepiniyor dönüyor ve battaniyyeye sarıyor kendini..ağlıyor.
Bu durumda eşimle telde konuşuyorum ''ne yapayım!'' çığlıklarımı duyuyor komşular..
Arka tarafa gittim (pencerenin korkuluklarını kesmiştik ya)yokladım o pencere de kitli..
''Camı kır!'' dedi eşim..
Elim ayağım titiriyor elime bir taş almışım ama kıramıyorum heyecandan.
Saolsun komşumun eşi sesleri duyunca gelip kırdı camı ve girebildim içeriye..
Kısa bir süre sonra bu iki olayı düşünürken hikmetlerini de gördüm elhamdülillah..
Eğer ben anahtarı annemde unutmasaydım pencerenin korkuluğu kesilmeyecekti..
Ve eğer pencerenin korkuluğu kesilmeseydi..kapı kapanınca bebeğe bir an önce ulaşmam için camı kırıp eve giremeyecektim..
Herşeyin bir hikmeti vardır derler..bunun da hikmeti buymuş..
Kimbilir belki yaşadığımız sıkıntıdan belki bir kaç günahtan da arınmış kefaretini bedelini ödemiş olmuşuzdur,inşallah...


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

10 yorum:

  1. sebebsiz bir yaprak bile düşmezmiş....
    amin canım.

    YanıtlaSil
  2. her seyin bir varolma sebebi var. Her olayın da bır amacı. Anneannem rahmetli anlatırdı bir hikaye. Yaz ayları , tum cocuklar oyun oynuyor,kosuyor,eglenıyor,havuza gırıyorlar. Orada bır kosede bır cocuk,sessız sakın duruyor,engellı. Eglenen,yuzen cocuklara nasıl ozlemle bakmıssa, ordan gecen bı adam "Allahım ,hepsı oynuyor,mutlu,ne olurdu bu subyan da onlarla oynayabılseydı dıyor. Allah'ın dılek kapısı acıkmıs,o cocuk degneklerını atıyor bırden,kosmaya baslıyor, suya gırıp bır kazık dıkıyor havuza, sonra atlayan kazıga takılıyor atlayan kazıga takılıyor. Az once cocuk ıcın ıyı seyler dıleyen adam ellerını yukarı kaldırıyor : " Allahım hıkmetınden sual olunmaz, ben bır hata yapmısım, sen ne yaparsan vardır bır sebebı " dıyor. boyle anlatırdı anneannem. Engellıler kotudur vs gıbı bır anlam cıkmasın lutfen,bu hıkayenın ozu o degıl :) her seyın bır sebebı oldugu :)her seyın, en anlamsızının bıle aslında bır anlamı var olaylara dısardan ve butun olarak bakıldıgında. Bize dusen ıse tevekkul etmek :) cok yazdım sanırım

    YanıtlaSil
  3. her şerde bir hayır var derim hep hiç üzülüp sızlanmam böyle olması gerekiyormuş derim sizinkide aynı olmuş şükür ki sağ sağlim evladınıza kavuşmuşsunuz allah bidaha ayırmasın

    YanıtlaSil
  4. her şerde bir hayır vardır gerçekten çok doğru.. geçmiş olsun canım

    YanıtlaSil
  5. hayata böyle bakabilmek ne güzel.
    belki birçoğumuz bu tarz seyler yasıyoruz ama hikmetini göremeden tüketiyoruz.

    anlatımın da çok güzel ayrıca.okumak sıkmıyor.

    bu tarz paylaşımlarının devamını diliyorum bizlere de görmeyi nasip etsin inş Rabbim

    YanıtlaSil
  6. Nasil yani yaa anlamadim bu yakin zamanda olan bir oolay mi? kizinin odada kalmasi beynim dondu suan :( rabbim esirgesin

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun.ve çok etkilendim böyle olaylar herzaman etkilemiştir beni nedense gözlerim dolar.herzaman hayırlısını istemeli yaratandan hayırın şerrin nerden geceği belli değil.herşeyde bir hayırm vardır.yazın en güzel kanıtı

    YanıtlaSil
  8. Bende yaşadığım her olayın sebebini bağlaştırır bulurum
    Hikmetine sual olmaz rabbimin sebepsiz bir yaprak dahi kımıldamaz.Sonu hayr olmuş çok şükür,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Kizinin icerde kalmasi ve iceri girmek icin cirpinman beni biran cok heyacanlandirdi..O anda yasadiklarin geldi gözümün önüne..Canim benim bir daha böyle bir durumla karsi karsiya kalmazsin insALLAH..
    Herseyi hakkiyla ancak Yüce Rabbim bilir bize ancak tevekkül etmesi düsüyor..
    Rabbim sizi her daim muhafaza etsin..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. evet herseyde bir hayir vardir benim basimada kücük seyler geliyor ama ben herseyde hayir var demekteyim arada "neden" dedigim de oluyor tabi .iyide olsa kötüde olsa biz sükretmeliyiz basimiza gelenlere ..2. sevgiler

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR