23 Şubat 2012 Perşembe

İsyan!

Haftanın sonuna geldik iyi veya kötü..kimimizinki sakin kimimizinki rutin bazılarınsa çok yoğun sıkışıp koşuşturmaca ve stres içinde geçti..
Ben son cümledekilerdenim..
 Koştum zorlandım yoruldum tükenme ve isyan etme noktasına geldim gittim..
İsyan etme noktasına da dün değil bir önceki gün geldiğimi farkettim çok şükür..
Öyle yorulmuş zaman o kadar az ve dar gelmişti ki,bir işim bitince hemen yenisi belirir ardından başka işlerde getirdi beraberinde..
Yalnızsın ve yetişmelisin..hızlanmak koşmak güzel ve doğru yapmak istekleri de var ise ki bende mevcut daha da sarpa sarıyor herşey.
Gece olur sen tükenmişsindir belin zorlanmış ellerine kramp girmiş vaziyette 1,80 uzanırsın yatağa..veya her hangi bir yere mi desem?
Yorgunluğum nefsimle bir frenkasta buluşunca kızmaya ve sitem etmeye başlarım bazen..sitemse ne cabuk dönüşüyor isyana..
Aman Allah'ım sen koru..
Neden Allah'ım dediğim anda dilimi ısırasım hatta yutasım var..
Bu ''Neden Allah'ım''ın içinde sakladığı gizleri ve hikmetleri çiğnercesine sormak mıdır yoksa isyan mıdır?
İsyanmıdır ''Neden ben?'' ''Neden hep bana'' ''Neden böyle oldu'' ''Keşke bu şekilde veya böyle olsaydı''demek?
İmtihan gereği sözlerimiz düşüncelerimiz davranışlarımız kısaca bütün amellerimiz kayıt altına alınmakta ve biz bunlarla ilgili hesaba çekileceğiz..
''Keşke'' veya ''Neden'' diyerek imtihana karşı çıkmış Allah'ın bize takdir ettiğini reddetmek gibi geliyor bana..
Bunun içine küfür de giriyor otomatik olarak..
Yani sıradan bir ''Keşke'' veya ''Neden'' başka kötülüklerin veya kötü davranış ve düşüncelerin dolayısıyla da amellerin ortaya çıkmasına su yüzüne çıkmasına sebep olabiliyor..
Unutmuşum Allah'ın benim için sadece hayırlısını nasip ettiğini,unutmuş olmalıyım ki bu gün çektiğim zorluğun ardından gelen rahatlık ve refahı hesaba katmamışım böyle konuşurken böyle düşünürken.
Sabrım nerdeydi..Allahın bana hayırlısını nasip ettiğinden emindim hani rızam nerdeydi?
Nerdeydi boyun eğmem..neden kızıyor burun kıvırıp isyan kokan durumlara yol veriyorum?.
Kamil ve olgun olunur mu böyle davranarak..böyle davranarak nefs terbiye edilir mi?
Sahibine karşı gelerek güzel bir yere gelinir mi,takdir edilir mi karşı çıkmalar?
Mükafatlandırılır mı?


(Yok “keşke/eğer şöyle olsaydı.. böyle olurdu/veya böyle olmazdı” ifadesini kullanan kimsenin maksadı–kesin kararın mutlaka Allah’a ait olduğunu göz önünde bulundurmakla beraber–Allah’ın kâinatta cari olan prensipleri çerçevesinde sebeplere hak ettikleri kadar bir değer vermek ise bunda bir beis yoktur.)Niyazi Beki'nin sözü- Zafer Dergisi

Hayırlı Cumalar..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

16 yorum:

  1. Cok guzel dile getirmissin duygularini. bizimkilere de tercuman olmussun. yuregine sagluk

    YanıtlaSil
  2. Harika bir yazı olmuş.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. keşke yi çok kullanırım..Bundan sonra kesinlikle dikkat edicem..

    YanıtlaSil
  4. Bazen öyle bir ruh hali içinde oluyorum ki o anda kumANda panelinde senin yazın beliri veriyor ve benim yaşadıklarıma tokat gibi cevaplar indiriyor son bir haftadır bu durumlara girmekteydim bende Allah'ın bizim için en hayırlısını verdiğini ne kadarda çabuk unutabiliyoruz biz Kullar Rabbim affetsin hepimizi :(

    YanıtlaSil
  5. Mehtap-Derya-pompiCE hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim..beğenmeniz faydalanmanız benim için gerçekten bir armağan..tekrar teşekkür ederim..

    Tasarımın Renkleri..Amin canım..faydalanman çok güzel..teşekkür ederim okuyup duygularını ifade ettiğin için,sana diğer arkadaşlara..

    YanıtlaSil
  6. canımm benim çok güzel yazmışsın ellerine emeğine sağlık...
    hayırlı cumalar...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Duygularima tercüman olmussun adeta eline yüregine saglik canim..Tefekkür etmeme vesile oldugun icin ALLAH razi olsun..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Canim, blogumda mimin var :)

    YanıtlaSil
  9. cok güzel yazmışsın yine canım. Yapamıyoruz işte nefsimize hakim olamıyoruz şöyle dikkat etsek kim bilir kaç kere keşke ama olsaydı olmasaydı diyoruz. Her yazından sonra sorguluyorum ve bireyler ekliyorum kendime. Bu günden sonra keşkelerede dikkat edicem çok haklısın. Allah razı olsun paylaştığın için.

    YanıtlaSil
  10. cok güzel sözler ellerine saglik : )

    YanıtlaSil
  11. Bu paylaşımın için yüreğine,gönlüne sağlık canım.
    Ayrıca bugünkü yorumun için.
    Sildiğim yorumlar için, yorum yazan arkadaşların sorumluluğunu yüklenerek çok üzülmüştüm.Beni rahatlatmak destek olmak için yazdığın bugünkü yorumlarınızla,böyle bir bloger gurubunun içinde olmakla da gurur duydum.
    Bu yazını okuyunca keşkelere dikkat etmeye çalışıcam.

    YanıtlaSil
  12. yazdiklarn okadar dogruki, eline, yüregine saglik canim...
    Insallah hayatimiza gecirebiliriz bunlari
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Blogumda kişi yanıtlama özelliği olmadığı için hepinize ayrı ayrı teşekkür edemiyorum ama hepinizin yeri ayrı bambaşka ve güzel kalbimde..
    Okuyup sıkılmayıp yorumladığınız için teşekkür ediyorum.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. iyiki seni tanima sansini yakalayabilmisim. adeta icimi sen yaziya döküyorsun. Cok mutluyum inan. cok akici yaziyorsun beni anlatiyorsun. kimsin nesin bilmiyorum ama beni yazilarin ile aglattin. Allahim herdaim bizleri onun yolunda giden kullarindan eylesin. Amin

    YanıtlaSil
  15. Amin canım amin..faydalandıysan ne mutlu bana.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR